Cíl cvičení:
Rozvíjet schopnost spolupracovat při omezených možnostech kontroly nad výsledkem a zkoumat, jak sdílení odpovědnosti ovlivňuje proces tvorby.
Výsledky učení:
Účastníci demonstrují schopnost navazovat na nápady partnera při společném kreslení.
Účastníci popisují, jak pravidlo střídání ovlivnilo jejich přístup k tvorbě a jejich roli v procesu.
Účastníci analyzují, jak ztráta kontroly nad výsledkem ovlivnila jejich způsob spolupráce a rozhodování.
Instrukce:
Dvojice dostane obdrží 1 papír a jednu tužku.
Na papír nakreslíme dvě tečky, které představují oči obličeje.
Úkolem dvojice je společně nakreslit obličej podle následujících pravidel:
Střídáte se v tazích (jakmile tužka opustí papír, je na řadě druhý).
Kdokoliv zaváhá, váš obraz je v tom okamžiku považován za dokončený.
Po ukončení kreslení obličeje: připíšeme k obličeji jméno, střídáte se při psaní písmen.
Po ukončení si účastníci mohou prohlédnout obrázky kolegů.
Varianty cvičení:
Místo obličeje můžeme vytvořit jiné jednoduché téma (např. domeček, zvíře).
Omezíme čas na kreslení, což zvyšuje tlak na rychlou spolupráci.
Doporučení:
Můžeme upozornit, že nás bude zajímat jejich fungování ve dvojici a tím nasměřovat pozornost na proces.
Debriefing:
Jaké jste měli pocity, když jste neměli plnou kontrolu nad výsledkem?
Navazovali jste kresbou více na své nápady nebo nápady kolegy?
Jak vás pravidlo střídání ovlivnilo při kreslení?
Jak jste si rozdělili odpovědnost za konečnou podobu obličeje?
Kdy byste mohli podobné dovednosti navazování na nápady a sdílení kontroly využít ve svém životě?
#spoluprace #odpovednost #kreativita #duvera